درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 17552
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

.:☼آثار استاد سید طاهر غفاری قره باغی☼:.
در این وبلاگ، برخی از فرمایشات و یادداشت های ایشان در معرض استفاده شماست.




.

پیام قرآنی:                                                                 شماره    5

- قُلْ سِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِن قَبْلُ كَانَ أَكْثَرُهُم مُّشْرِكِينَ ﴿۴۲

بگو در زمین (و احوال اهلش) سیر و نظر کنید پس ببینید چگونه بود عاقبت امر پیشینیان. بیشترشان مشرک بودند.

- فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ الْقَيِّمِ مِن قَبْلِ أَن يَأْتِيَ يَوْمٌ لَّا مَرَدَّ لَهُ مِنَ اللَّهِ يَوْمَئِذٍ يَصَّدَّعُونَ ﴿۴۳﴾

پس روی خود را به دین استوار اسلام متوجّه کن (و مقیم کوی اطاعت باش) قبل از آن که روزی بیاید که هیچ برگشتی از جانب خداوند برای آن روز نیست. (گویا به معنی این که آن روز قطعی است). در آن روز ، خلایق فرقه فرقه شوند.

- مَن كَفَرَ فَعَلَيْهِ كُفْرُهُ وَمَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِأَنفُسِهِمْ يَمْهَدُونَ ﴿۴۴﴾

هر کس کفر ورزد پس به زیان خود اوست و آنان که عمل صالحی کنند پس برای خودشان (و به آسایش خودشان) زمینه فراهم می کنند.                                                 سوره روم

در آیات فوق، با دقّت و فراغت تأمّل کنیم و با تمام وجود از خداوند متعال هدایت و توفیق اطاعت بطلبیم.

«کلامی از حضرت حجة الاسلام و المسلمین حاج آقای سید عبد الکریم قزوینی:»

در سفری به ترکیه با یکی از علمای سُنّی به بحث نشستیم، او گفت: شما با سنّت مخالفت می کنید.

گفتم: نه! شما با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) مخالفت می کنید.

گفت: چطور؟ ممکن نیست ما با آن حضرت مخالفت کنیم.

گفتم: آیا رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نفرمود: «مَثَلُ أهلِ بَیتِی مَثَلُ سَفینَةِ نُوحٍ مَن رَکِبَها نَجَی وَ مَن تَخَلّفَ عَنهَا هَوَی وَ غَرِقَ». [ترجمه: اهل بیتِ من به مَثَل، مانند کشتی نوح می باشد که هر کس سوارِ آن شد، نجات یافت و هر کس از آن تخلّف کرد و سوار نشد، سقوط کرد و غرق شد.]

گفت: آری قبول دارم.

گفتم: شما که به مذاهب اربعه (مالکی ، حنفی ، شافعی ، حنبلی) عمل می کنید، هر کجا که با مذهب اهل بیت موافقت داشته باشد، اشکالی ندارد، امّا در موارد دیگری که با مذهب اهل بیت تخالُف دارد، شما از اهل بیت تخلّف می کنید و طبق نصّ رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در ضلالت و گمراهی هستید. عالم سنّی گفت: «این کلام، استدلال تازه ای است، من به آن برخورد نکرده بودم. باید روی آن فکر و تأمّل کنم. این جریان گذشت ... پس از چندی، شخصی از ترکیه آمد و گفت: آن عالم سنّی پس از تأمّل، موفق به قبول تشیّع شد.»

حکایتی ارزنده :

حضرت آیت الله خرّازی در کتاب شریف روزنه هایی از عالم غیب آورده اند که:

آیت الله خزعلی از عموی بزرگوارش مرحوم آیت الله شیخ محمدرضا بروجردی چنین نقل می کند:

«پدر آقای مشکور (از علمای نجف اشرف) در عالم خواب می بیند که به حرم امام حسین علیه السلام مشرّف شده و همه ی مردمی که آن جا به زیارت مشغول هستند به جز چند نفر به صورت حیوانات دیده می شوند. در همان حال نیز مشاهده می کند که جوانی به حرم وارد شده و گفت: «السلام علیک یا ابا عبد الله» و از آن حضرت جواب شنید: «و علیک السلام أحسنت.» می گوید از خواب بیدار شده و به حرم مشرّف شدم. منظره حرم را همان طور که در خواب دیده بودم مشاهده کردم، البتّه همه به صورت انسان هستند، امّا افراد همان افرادی بودند که در خواب آن ها را مشاهده نموده بودم، چیزی نگذشت که ناگهان دیدم همان جوان نیز آمده و سلام داد ولی من جواب سلام حضرت را نشنیدم، سراغ جوان رفته و جریان خوابم را به او گفتم. جواب داد: مهمّ نیست.

گفتم: چطور این خواب برای شما مهمّ نیست؟

جوان گفت: من جواب آن حضرت را شنیدم.

گفتم: شما چه کردی؟

جواب داد: من هر شب جمعه به زیارت حضرت می آیم، و هر بار پدر یا مادرم را به حرم می آورم؛ یک بار پدر و مادرم هر دو با هم گفتند: ما را ببر؛ در بین راه، پدرم به زمین خورد و از راه رفتن عاجز شد، ولی باز از من خواست که او را به حرم ببرم؛ من او را روی دوش خودم قرار داده و به حرم بردم. لذا حضرت جواب من را دادند و مرا تحسین کردند.»

حال، سوال این است که مختصر خدمتی خالصانه به والدین اگر این اثر را در بر داشته باشد، اگر علاوه بر این، بنده ی هوشیار، در مقام خدمتگزاری به والد حقیقی معنوی، حضرت امام عصر (عج) بر آید، و با ترک معصیت و تبلیغ زبانی و عملیِ توحید و امامت و اخلاق اسلام، دلِ آن بزرگوار را شاد نماید، چه اثراتی و برکاتی خواهد داشت؟

السلام علیک یا بقیّة الله فی ارضه – السلام علیک بجوامع السلام